wtorek, 15 października 2013

Jesienne liście

Jesienią liście barwią się na różne kolory. Zastanawiałyście się dlaczego tak się dzieje ? Otóż zmiana koloru jest wynikiem zmniejszenia się w liściach zielonego barwnika zwanym chlorofilem. Latem zieleń dominuje i przyćmiewa inne pigmenty, które mogą uwidocznić się dopiero jesienią. Z liści można tworzyć piękne dekoracje do domu. W internecie jest pełno pomysłów na takie jesienne dekoracje. Ja też lubię pobawić  się w takie jesienne dekorowanie domu. Zazwyczaj wykorzystuję dynię , robiąc z niej wazony i utykając w nich to, co znajdę w parku i ogrodzie. Tym razem oprócz dyni, zrobiłam wazoniki z różami z liści i liściasty wianuszek  (koronę) do ozdobienia doniczki z grubą świecą , a szydełko wykorzystałam  do wydziergania kolorowych  sówek . Schemat na nie zaczerpnęłam z bloga Sylwii http://stokrotka75.blogspot.com/ . 



















....jak zrobić koronę z liści wyczytałam w gazecie  traktującej o naturze , smakach i inspiracjach.






Serdecznie pozdrawiam zaglądających i zostawiających ślad po sobie w postaci komentarza. Ina

14 komentarzy:

  1. To jest to co mnie się o tej porze bardzo podoba. Drzewa są wprost cudowne od kolorowych liści i tyle pięknych rzeczy można z nich wykonać. Tobie też to się udało. Dekoracje stołu wspaniałe. Zapraszam na wycieczkę w Bieszczady, tam jest dopiero co oglądać i czym się zachwycać. Pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
  2. Dynia jako dzban to bardzo fajny pomysł.
    Róże z liści przypomniały mi moje studenckie czasy:) Pamiętam jak dziś, jak po spacerze namiętnie produkowałyśmy różane bukiety:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne, jesienne kompozycje...Już pisałam, że lubię marcinki tym bardziej, że występują w naturze w kilku prześlicznych kolorach. Dynia jako wazon...bardzo ciekawe rozwiązanie. Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie naturalne dekoracje stanowią bardzo malowniczą ozdobę mieszkania. Świetne ozdoby zrobiłaś Ino, te wazoniki z dyni są bardzo pomysłowe a sówki i róże z liści są cudowne. Ja również zaczęłam zabawę z liśćmi i zabrałam się za robienie różyczek. Zawsze jesienią kupowałam sobie takie gotowe, jesienne bukieciki bo bardzo mi się podobały. A w tym roku postanowiłam sobie sama takie zrobić. Może też wykorzystam je do ozdobienia wianków na 1 listopada. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wykorzystałaś dary natury. Wszystkie ozdoby są śliczne. Jesień ze swoimi kolorami jest wspaniała. Tylko to szybko się kończy. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne dekoracje, zwłaszcza te różyczki z liści :) A sówki słodkie :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne jesienne kompozycje. Niewiele trzeba a mieszkanie nabiera innego wyglądu... Twoje sówki są bardzo atrakcyjne...Bukieciki kwiatowe prześliczne...
    Zachwycam się Twoimi pomysłami...Są świetne!!!
    Tej jesieni wyjątkowo brakuje mi czasu...W sobotę i niedzielę nazbierałam przepięknych liści, niestety włożyłam je w duże albumy a miałam się uczyć robić z nich różyczki...
    Jutro przed szóstą muszę jechać na targ aby kupić szatkowaną kapustę. To ostatni dzwonek aby ukisiła się przed Wszystkimi Świętami. Mamy bardzo dużo w tych dniach wyjazdów więc gotujemy na te dni bigos...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna jesień u Ciebie zapanowała:) Ja od kilku dni nie mogę się napatrzeć na cudowny złoty dywan przed domem sąsiada:) Kocham jesień właśnie za te wspaniałe kolory:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki cudowny, ciepły klimat wprowadzasz swoimi dekoracjami. Śliczne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że i U ciebie jesień włazi do domu :) Sówki są przeurocze :) A cała reszta bardzo ciepła w barwach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne informacje... już kiedyś coś czytałam o kolorystyce liści, fajnie, że mogłam te informacje odświeżyć sobie ;-)) Jesienne dekoracje wykonałaś piękne ;-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne dekoracje!Kolorowe jak złota polska jesień...;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam sówki wyszły pięknie pozdrawiam Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dekoracje urocze , pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń

Miły gościu ! serdecznie dziękuję za odwiedziny i zostawienie śladu po sobie w postaci komentarza. Ina

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.